úterý 29. srpna 2017

Proč už nevěřím na diety

Bylo mi asi 15 let. Jít kolem novinového stánku, zahlédnout nápis DIETA a nezastavit se ? NEEXISTOVALO. Vůbec nejlepší byly titulky jako "5 potravin, které nejíst", "5 rad, jak zhubnout", apod... Opravdu jsem všem těm žvástům věřila a několikrát jsem se je snažila i dodržovat.
Tak například si pamatuji období paní Mačingové, která ve svém stravovacím plánu doporučuje jíst v průměru jen zeleninu, zeleninu, sem tam nějaký ten ořech, zeleninu a maso. Celkový denní příjem dělal okolo 1000 kalorií za den i s postelí. A to možná někdy ani to ne. Zhubla jsem ? Zhubla. Měla jsem hlad ? Měla. Udržela jsem si váhu ? Neudržela. A proč ?



Protože to byla hlavně voda (což moje 15-ti letá hlavička neměla ani tušení) a taky svaly. Zpětně se na to dívám jako na hodně špatný tah. Každopádně tímto psíkusem to teprve začínalo. Postupně jsem vynechala úplně pečivo, cukr byl zlo, na snídani jen kaši, a tak dále, a tak dále.Za nějaký čas jsem se dostala na mou nejnižší váhu, nějakých 56 kilo. Při mé výšce 178 cm ! Abych to shrnula, během dalších 2 let jsem přibrala všechno zpět plus něco navíc.
Tím chci poukázat na jednu důležitou větu: "Pokud si dokážeš představit stravovat se celý život tak, jak se stravuješ teď, jsi na správné cestě".
Přestaňte s nesmyslnými dietami, už kvůli sobě. Zbytečně se trápíte a za nějaký čas se budete trápit ještě víc, protože to prostě udržitelné není. Znovu přiberete, a co pak ? Znovu dieta ? Nebylo by lepší na to jít rozumně a pomalu, dělat malé krůčky a výsledky si udržet ?



Další příklad je moje kamarádka, která začala držet nějakou "Cambridgskou dietu". Ta jednoduše spočívá v tom, že jíte sáčky (práškové jídlo) a nic jiného. Když jsem se na ně dívala a jen tak pro zajímavost spočítala denní příjem, vycházelo to na nějakých 900 kcal. Prostě proč ?! Jasně, že zhubnete ! Při takovém příjmu, kdo by nezhubl. Ono je úplně jedno z čeho ten příjem máte, pokud se prostě rovná rovnice PŘÍJEM < VÝDEJ, HUBNOUT BUDETE.
Tak proč proboha utrácet neskutečné peníze za nějaký prášek ? ..A to teď nechci ani řešit to, jak nebezpečně nízký daný příjem je. Není divu, že v "příručce" zakazují jakýkoliv náročnější pohyb. Jednoduše byste sebou sekli.
Nejtěžší a zároveň nejdůležitější je přesvědčit hlavu o tom, že hubnout se může i při normálním příjmu. Že nemusíme hladovět. A když máme na něco chuť a prostě si kousek dáme, určitě nás to nezabije.

Ono někdy opravdu stačí jen jíst dostatek bílkovin, alespoň na 80% volit zdravější potraviny a zbytečně se na jídlo a hubnutí samotné neupínat. Psychická pohoda udělá vážně hodně.

A co takové LOWCARB / LOWFAT stravování ? Když někomu vyhovuje více tuků nebo sacharidů, na tom není nic špatného. Ale dodržovat striktně nízkosacharidový stravovací plán jenom proto, že to je tak napsané a očekávám úbytek 10 kilo za měsíc, na tom už něco špatného je.

Asi půl roku zpět jsem od jedné nejmenované osoby koupila stravovací plán "na míru", no ale až po kontaktování jsem se dozvěděla, že se jedná o lowcarb plán. Stejně jsem do toho ale šla. A dala bych si facku. Jenom mě to posunula opět zpět a ujistilo, že se mám na podobné věci vykašlat a jíst všechno. Už jen proto, že já jsem sachardový typ, což znamená, že po nich nejlépe funguju a i shazuju. Ano, ano, shazuju. Klidně si můžu dát kopu rýže v 9 večer a ráno se probudit s plochým bříškem.

Proto je důležité poznat sám sebe a zjistit, co sedí právě VÁM. Nikdo jiný to neví a vědět lépe nebude ;) !

Žádné komentáře:

Okomentovat